Zadanie 1: Indywidualna diagnoza potrzeb i potencjałów UP- I tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 05.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20
- Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
- Tryb i organizacja: zajęcia indywidualne; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających danemu/-ej Uczestnikowi/-czce w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
- Wymiar: 4 godziny zegarowe/UP–2 spotkania x 2godz.
- Warunek przystąpienia: zakwalifikowanie do projektu, podpisanie umowy szkoleniowej.
- Warunek ukończenia: stawiennictwo i czynny udział, 100% obecności.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem grupy docelowej, którym jest brak określonej ścieżki rozwoju, brak planu wyjścia z trudnej sytuacji społeczno-zawodowej, brak umiejętności samodzielnego poradzenia sobie z problemami stojącymi na drodze aktywności społeczno – zawodowej Uczestników/-czek Projektu.
- Cel szczegółowy zadania: zdiagnozowane potrzeby Uczestników/-czek Projektu
i opracowany indywidualnych planów wsparć. - Zakres: wsparcie Uczestników/-czek Projektu zrealizowane zostanie w oparciu o ścieżkę reintegracji/IPD celem zapewnienia zindywidualizowanego i kompleksowego wsparcia dla konkretnej osoby. Ścieżka reintegracji/IPD stworzona zostanie indywidualnie dla każdego Uczestnika/-czki Projektu i uwzględniać będzie diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji oraz potrzeb, a także wskazywać kierunki rozwoju Uczestnika/-czki Projektu. Dla każdego/-ej Uczestnika/-czki Projektu opracowana zostanie indywidualna ścieżka reintegracji (IŚR)–zestaw kompleksowych, zindywidualizowanych i uzupełniających się form wsparcia, mających na celu wyprowadzenie z ubóstwa lub wykluczenia społecznego. Wsparcie uczestników odbywa się przy wykorzystaniu umowy na wzór kontraktu socjalnego, określającego m.in. uprawnienia i zobowiązania stron umowy w ramach wspólnie podejmowanych działań zmierzających do przezwyciężenia trudnej sytuacji życiowej Uczestnika/-czki Projektu. W diagnozie zostaną wykorzystane narzędzia badawcze takie jak: ankieta, wywiad, testy. Uczestnicy/-czki Projektu poddani zostaną pogłębionej diagnozie problemów i potrzeb (życiowych, społecznych, edukacyjnych, zawodowych, zdrowotnych) i otrzymają wsparcie szyte na miarę, adekwatne do wyników pogłębionej diagnozy, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb osób i aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy. Wsparcie przeznaczone dla Osób Niepełnosprawnych jest dostosowane do osobistych preferencji tych osób oraz rodzaju niepełnosprawności.
W przypadku osób biernych zawodowo wsparcie w projekcie każdorazowo jest poprzedzone odpowiednią identyfikacją powodów bierności zawodowej i przygotowaniem opracowanego na tej podstawie, dopasowanego do potrzeb danej osoby indywidualnego planu działania, zawierającego co najmniej analizę potencjału, uwarunkowań zdrowotnych i społecznych przyczyn pozostawania bez pracy i deficytów, predyspozycji zawodowych oraz wskazanie kierunków rozwoju Uczestnika/-czki. Zostanie określony poziom kompetencji cyfrowych wśród Uczestników/-czek Projektu przy użyciu Europejskiej Ramy Kompetencji Cyfrowych (DigComp) i dostępnych narzędzi samooceny. W trakcie oceny uwzględnione zostaną możliwości psychofizyczne danej osoby, a uzyskany wynik zostanie omówiony z Uczestnikiem/-czką Projektu. Psycholog – Doradca wykorzysta narzędzia diagnostyczne- m.in. testy diagnostyczne, kwestionariusze preferencji i zainteresowań.
Zadanie 2: Indywidualna diagnoza potrzeb i potencjałów UP – II tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 06.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-j: jak w zadaniu 1.
Zadanie 3: Indywidualny coaching motywacyjny – I tura (20 UP)
- Termin realizacji zadania: 06-08.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20
- Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
- Tryb i organizacja: zajęcia indywidualne; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających danemu/-ej Uczestnikowi/-czce w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
- Wymiar: 5 godzin zegarowych/UP–5 spotkań x 1 godz. (średnio 1 raz na 2 tygodnie)
- Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
- Warunek ukończenia: 100% obecności.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym jest brak wiary w możliwość zmiany sytuacji życiowej, brak umiejętności przezwyciężenia, problemów życiowych wpływających na aktywność społeczno – zawodowa, niska samoocena, brak motywacji do trwałych zmian.
- Cel szczegółowy zadania: podniesiona samoocena i motywacja Uczestników/-czek Projektu do zmian.
- Zakres: coaching jest procesem, który pomaga w przyspieszeniu tempa rozwoju
i polepszeniu efektów działania, dzięki coachingowi klienci ustalają konkretniejsze cele, optymalizują swoje działania, podejmują trafniejsze decyzje i pełniej korzystają ze swoich naturalnych umiejętności coach będzie pracował nad budowaniem samooceny, motywował do pracy i pokonywania swoich barier, wspierał klientów, by poszukiwali odpowiednich rozwiązań i dokonywali trwałej zmiany sytuacji społeczno-zawodowej.
Zadanie 4: Indywidualny coaching motywacyjny – II tura (20 UP)
- Termin realizacji zadania: 07-09.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-j: jak w zadaniu 3.
Zadanie 5: Warsztaty aktywności społecznej – I tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 06-08.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20 (2 grupy x 10os.)
- Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
- Tryb i organizacja: zajęcia grupowe; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających grupom w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
- Wymiar: 32 godziny dydaktyczne/grupa –8 spotkań x 4 godz. (średnio 1 raz na tydzień)
- Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
- Warunek ukończenia: 80% obecności.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym są niskie kompetencje społeczne skutkujące trudnościami w życiu codziennym, które mogą znacząco wpływać na jakość życia jednostki i prowadzić do uczucia samotności, frustracji oraz obniżenia poczucia własnej wartości. Dlatego ważne jest rozwijanie kompetencji społecznych poprzez naukę umiejętności komunikacyjnych, budowanie pewności siebie oraz rozwijanie empatii i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych.
- Cel szczegółowy zadania: Nabycie/podniesienie kompetencji społecznych Uczestników/-czek Projektu.
- Zakres: zrealizowane zostaną warsztaty pn. „Kuźnia optymizmu” -jest to program warsztatów, służących m.in. poprawie relacji i komunikacji z innymi, poznania samego siebie i innych, umiejętności pracy w grupie i systematyczności pracy indywidualnej, wzrostowi zaangażowania i zwiększeniu aktywności. Warsztaty pomogą zdobyć umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, autoprezentacji oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach, gospodarowania czasem i zarządzania relacjami w rodzinie. Wdrożone zostaną rozwiązania innowacyjne, w szczególności wypracowane w PO KL i PO WER warsztaty pn. „Kuźnia optymizmu”(nr. proj. A0518;Model aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społ.). Model umożliwia inicjowanie zmiany mentalności i sposobu myślenia ludzi wykluczonych społecznie, przezwyciężanie złych nawyków i przełamywanie bierności. Program warsztatów obejmuje 32godz. zajęć, jest to wymiar wypracowany przez ekspertów tworzących to rozwiązanie. Moduły warsztatowe: Cel, plan i realizacja–ustalenie oczekiwań grupy wobec warsztatów. Poznajmy się–integracja. Moje bezrobocie – dobre/złe strony, ustalenie stosunku do obecnej sytuacji życiowej, motywacja, emocja przy utracie pracy, samoocena, psycholog, koszty bezrobocia. Gospodarowanie czasem–istota, zasady, błędy. Komunikacja-istota, formy, cele i skutki, interpretacja zachowań komunikacyjnych, oznaki dobrego/złego kontaktu, komunikacja niewerbalna, uważność. Asertywność–istota, korzyści i straty, mapa asertywności, komunikat „nie”. Moje otoczenie–relacje z otoczeniem, określenie mocnych/słabych stron w relacjach. Osobista droga rozwoju–decyzje, cele i wartości. W rodzinie–siła więzów rodzinnych, ograniczenia psycholog w relacjach, dziedzictwo, własne zasoby. Mój sukces–wzmocnienie wiary w siebie i motywacji. Moja praca, mój zawód–znaczenie pracy, praca jako wartość, hierarchia wartości. Moje dzieciństwo–ciągłość życia, zamiana i stałość wpisane w życie. Moje marzenia–zasoby i braki osobowościowe, poczucie sprawstwa. Moja przyszłość-wizualizacja, ustalenie celów.
- Wsparcie dodatkowe: zwrot kosztów dojazdu, poczęstunek, materiały-teczka szkoleniowa.
Zadanie 6: Warsztaty aktywności społecznej – II tura
(20UP)
a) Termin realizacji zadania: 07-09.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-k: jak w zadaniu 5.
Zdanie 7: Warsztaty aktywności zawodowej – I tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 06-08.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20 (2 grupy x 10os.)
- Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
- Tryb i organizacja: zajęcia grupowe; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających grupom w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
- Wymiar: 15 godzin dydaktycznych/grupa –3 spotkania x 5 godz. (średnio 1 raz na tydzień)
- Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
- Warunek ukończenia: 80% obecności.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym jest brak kompetencji w zakresie poruszania się po rynku pracy, brak znajomości nowoczesnych i skutecznych metod poszukiwania pracy, brak umiejętności stworzenia dokumentów rekrutacyjnych i właściwego zaprezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej.
- Cel szczegółowy zadania: Nabycie/podniesienie kompetencji w zakresie poszukiwania zatrudnienia przez Uczestników/-czki Projektu.
- Zakres: specyfika regionalnego i lokalnego rynku pracy, prawo pracy, uprawnienia pracownicze, aktywne sposoby poszukiwania pracy-tradycyjne i online, przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej(CV,LM), zakładanie kont na portalach zatrudnieniowych, rozmowa kwalifikacyjna (zasady, symulacje), równość K/M na rynku pracy.
- Wsparcie dodatkowe: zwrot kosztów dojazdu, poczęstunek, materiały-teczka szkoleniowa.
Zdanie 8: Warsztaty aktywności zawodowej – II tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 07-09.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-k: jak w zadaniu 7.
Zadanie 9: Wysokiej jakości szkolenia zawodowe- I tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 06-08.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20 (2 grupy x 10os.)
- Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
- Tryb i organizacja: zajęcia grupowe; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających grupom w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
- Wymiar: 104 godzin dydaktycznych/grupa –13 spotkań x 8 godz. (średnio 2 razy na tydzień)
- Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
- Warunek ukończenia: 80% obecności.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym jest brak kwalifikacji/kompetencji zawodowych odpowiadających na potrzeby rynku pracy, dezaktualizacja kwalifikacji w związku z przedłużającym się okresem bierności zawodowej/bezrobocia.
- Cel szczegółowy zadania: Nabycie kwalifikacji/kompetencji zawodowych
- Zakres: Szkolenia zostaną dostosowane do indywidualnych predyspozycji, wykształcenia i potrzeb Uczestników/-czek Projektu oraz możliwości zatrudnienia w regionie. Ze względu na zindywidualizowany charakter wsparcia oferowanego w projekcie skierowanie Uczestników/-czek Projektu na konkretne szkolenia rozpocznie się dopiero po utworzeniu dla nich indywidualnego planu wsparcia, gdzie dokładnie określone zostaną obszary deficytowe i możliwości zatrudnieniowe danego/-ej Uczestnika/-czki Projektu .Ponadto planowane jest konsultowanie programów szkoleń z regionalnymi pracodawcami przez co realne dostosowanie wsparcia szkoleniowego do potrzeb regionalnego rynku pracy. Szkolenia ukierunkowane będą na umiejętności praktyczne (30% teoria/70% praktyka). Planowana jest realizacja wysokiej jakości szkoleń służących zdobyciu, zmianie lub podniesieniu kwalifikacji niezbędnych do wykonywania danego zawodu lub zadań na określonym stanowisku. Uczestnicy/-czki Projektu otrzymają zaświadczenia ukończeniu szkoleń. Szkolenia prowadzą do uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem. Po zakończeniu szkolenia dokonana zostanie walidacja uzyskanych kwalifikacji/kompetencji. Nabycie kwalifikacji/kompetencji zostanie zweryfikowane przez ich sprawdzenia(w formie egzaminu zewnętrznego)i potwierdzone certyfikatem. W sytuacji, gdy w projekcie pojawią się Uczestnicy/-czki w wieku do 29 lat, wówczas udzielane im wsparcie w projekcie będzie zgodne ze standardami określonym w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce. Uczestnicy/-czki Projektu w wieku poniżej 30 lat zapewniona zostanie dobrej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przygotowania zawodowego lub stażu w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do projektu. Plan realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce, jako istotne wymienia również wsparcie młodych ludzi w zdobywaniu doświadczenia zawodowego i rozwijaniu odpowiednich umiejętności niezbędnych w zmieniającym się świecie pracy, w szczególności tych związanych z ekologią i cyfryzacją .Zachodzące zmiany demograficzne oraz postęp technologiczny i cyfrowy wpływają także na sytuację osób młodych w kontekście procesów społeczno-gospodarcze, w tym zjawisk zachodzących na rynku pracy. Wśród najistotniejszych trendów wpływających na obecny i przyszły kształt rynku pracy należy wymienić: -umiejętności cyfrowe; -umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki; -umiejętności niezbędne z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji; -umiejętności niezbędne w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi. Ww. trendy wpływają i będą wpływały na zapotrzebowanie na konkretne specjalności i umiejętności na rynku pracy. W ramach projektu w/w zakresy będą promowane wśród Uczestników/-czek Projektu, jako deficytowe i przyszłościowe, Uczestnicy/-czki Projektu będą zachęcani do uwzględniania w/w trendów w swoich planach zawodowych. Jeśli będzie to zgodne z IŚR/IPD Uczestników/-czek Projektu będą im proponowane szkolenia z w/w zakresów. Szczególnie w przypadku osób młodych ważne jest to, by wchodząc na rynek pracy zostały one wyposażone w umiejętności, które nie będą się szybko dezaktualizować i jednocześnie pozwolą na stały rozwój posiadanego doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Dodatkowo(w zgodzie z gwarancjami dla młodzieży),w przypadku potrzeby, Uczestnikom/-czkom Projektu zapewniony zostanie moduł cyfrowy odpowiadający na ich potrzeby, dopasowany do szkolenia zawodowego [np. moduł obsługi programów magazynowych/księgowych/biurowych].Szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych dot. będą w szczególności konkretnych pakietów oprogramowania i narzędzi biurowych, umiejętności cyfrowych, które są niezbędne młodej osobie do efektywnego poszukiwania pracy. Moduł cyfrowy będzie integralną częścią szkolenia zawodowego.
- Wsparcie dodatkowe: zwrot kosztów dojazdu, obiad i poczęstunek, materiały-pendrive, stypendium szkoleniowe.
Zadanie 10: Wysokiej jakości szkolenia zawodowe – II tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 07-09.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-k: jak w zadaniu 9.
Zadanie 11: Indywidualne pośrednictwo pracy – I tura (20UP)
a) Termin realizacji zadania: 08-11.2025r. (bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
b) Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 20
c) Miejsce realizacji zadania: RWS WM, miejsca zajęć dostosowane do potrzeb każdego Uczestników/-czek Projektu; sale dobrze oznakowane, bez barier architektonicznych, umeblowane, wyposażone w rzutnik, ekran, tablicę flipchart, Internet i dostęp do toalety.
d) Tryb i organizacja: zajęcia indywidualne; spotkania umawiane w godzinach i terminach odpowiadających danemu/-ej Uczestnikowi/-czce w określonych ramach czasowych dla danego zadania, w dni powszednie lub weekend.
e) Wymiar: 3 godziny zegarowe/UP–3 spotkania x 1 godz.
f) Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
g) Warunek ukończenia: 100% obecności.
j) Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym jest brak umiejętności i śmiałości do nawiązania kontaktów z pracodawcami, brak inicjatywy i bierność w tym obszarze.
k) Cel szczegółowy zadania: Nawiązanie kontaktów z lokalnymi pracodawcami.
l) Zakres: Poszukiwanie potencjalnych pracodawców poprzez różne kanały, takie jak ogłoszenia, portale z ofertami pracy, sieci społecznościowe, bazy danych, PUP-y. Analiza aplikacji i CV, przeprowadzanie wywiadów kwalifikacyjnych oraz ocena umiejętności, doświadczenia i odpowiedniości kandydatów do wymagań stanowiska. Wybór odpowiednich kandydatów i przedstawianie ich pracodawcom zgodnie z ich wymaganiami i oczekiwaniami. Zarządzanie harmonogramem rozmów kwalifikacyjnych, koordynacja działań pomiędzy kandydatami a pracodawcami, oraz zapewnienie płynności procesu rekrutacji. Pomoc
w negocjacjach dotyczących warunków zatrudnienia, przedstawienie ofert pracy kandydatom
i pomoc w procesie adaptacji po zatrudnieniu. Śledzenie trendów i zmian na rynku pracy, analiza danych dotyczących zatrudnienia i płac oraz dostosowywanie strategii rekrutacyjnych do zmieniających się warunków. Każdy UP otrzyma min.2 spersonalizowane oferty pracy
i odbędzie rozmowy kwalifikacyjne.
Zadanie 12: Indywidualne pośrednictwo pracy – II tura (20UP)
- Termin realizacji zadania: 09-12.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-l: jak w zadaniu 11.
Zadanie 13: Staże zawodowe – I tura (13UP)
- Termin realizacji zadania: 09-11.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
- Liczba Uczestników/-czek objętych wsparciem: 13 UP
- Miejsce realizacji zadania: WM-RWS, obszar realizacji projektu, miejsca staży wskazane zostaną przez pracodawców, miejsca stażu zostaną dostosowane do potrzeb Uczestnika/-czki Projektu.
- Tryb i organizacja: Staż odbywa się na podstawie pisemnej umowy (stroną jest stażysta
i podmiot przyjmujący), która zawiera m.in. cel, okres trwania, wysokość stypendium, miejsce, zakres obowiązków, opiekuna stażu. Zadania są wykonywane zgodnie z programem stażu, który jest przygotowany indywidualnie, z uwzględnieniem potrzeb i potencjału Uczestników/-czek Projektu przez podmiot przyjmujący we współpracy z Beneficjentem
i podpisany przez stażystę. - Wymiar: Harmonogram: 3 miesiące – max. 8h/dziennie i 40h/tyg. (7h/dziennie i 35h/tyg.
w przypadku ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym). - Warunek przystąpienia: zdiagnozowanie potrzeby udziału we wsparciu na podstawie indywidualnej diagnozy (IŚR).
- Warunek ukończenia: Zgodnie z umową stażową.
- Zadanie odpowiada na: zidentyfikowany problem Uczestników/-czek Projektu, którym jest brak doświadczenia zawodowego odpowiadającego na potrzeby pracodawców RWS, brak praktycznych umiejętności zawodowych.
- Cel szczegółowy zadania: Nabycie doświadczenia zawodowego odpowiadającego na potrzeby pracodawców RWS.
- Zakres: Staż jest odpowiedzią na potrzeby lokalnych podmiotów w zakresie realizacji stażu w zawodach deficytowych na obszarze realizacji projektu, w zakresie umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki; umiejętności niezbędnych
z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji; umiejętności niezbędnych
w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi i jest w stanie zapewnić wymaganą we wniosku ilość miejsc stażowych. Uczestnicy/-czki Projektu odbędą staż
w zawodach, w których odbyli szkolenia. Po zakończeniu stażu Uczestnik/-czka Projektu otrzyma pisemną ocenę uwzględniającą osiągnięte rezultaty oraz efekty. Uczestnika/-czka Projektu oceni pisemnie program stażu. Uczestnika/-czka Projektu otrzyma zaświadczenie ukończenia stażu i opinię. Instrumenty i usługi rynku pracy analogicznie, jak wskazane
w ustawie z dnia 20.04.2004r.o promocji zatrudnienia i instyt. rynku pracy, będą realizowane w sposób i na zasadach określonych w tej ustawie i odpowiednich aktach wykonawczych do ustawy. Staże w projekcie są realizowane będą zgodnie z zaleceniem.
Stażysta wykonuje obowiązki pod nadzorem opiekuna wyznaczonego na etapie przygotowań do stażu. Opiekun wprowadza w zakres obowiązków, zapoznaje z zasadami i procedurami obowiązującymi w organizacji (w tym BHP i p.p.), monitoruje realizację obowiązków/ celów, udziela informacji zwrotnej o wynikach i stopniu realizacji zadań. Opiekun jest wyznaczany po stronie podmiotu przyjmującego na staż, jest to osoba posiadająca min.12mies.staż pracy na danym stanowisku, na którym, odbywa się staż lub min.12mies.doświadczenie w branży/dziedzinie, w jakiej realizowany jest staż. Na 1 opiekuna przypada maksymalnie 3 stażystów.
- Wsparcie dodatkowe: stypendium stażowe, badania medycyny pracy.
Zadanie 14: Staże zawodowe – II tura (13UP)
- Termin realizacji zadania: 10-12.2025r.(bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek do projektu)
Ppkt b-k: jak w zadaniu 13.